دانلود فیلم Taxi Driver

دانلود فیلم Taxi Driver (1976)

Taxi Driver

ژانرها:
مدت زمان: 114 دقیقه کشور: رده سنی:

یک کهنه سرباز ناپایدار ذهنی به عنوان یک راننده تاکسی شبانه در شهر نیویورک کار می کند، جایی که انحطاط و شلختگی درک شده اشتیاق او را برای اقدام خشونت آمیز افزایش می دهد.

رضایت کاربران
0% (0 رای)
8.2 /10
94
89
کارگردان:
حجم مصرفی شما عادی محاسبه می‌شود.

فیلم سینمایی Taxi Driver 1976

 

راننده تاکسی فیلمی درام و جنایی آمریکایی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و نویسندگی پل شریدر و محصول سال 1976 است. رابرت دنیرو، جودی فاستر، آلبرت بروکس، سیبل شفرد، هاروی کایتل، لئونارد هریس و پیتر بویل ستارگان این فیلم هستند. این فیلم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و جنجال‌برانگیزترین فیلم‌های تاریخ سینما و همچنین توسط منتقدان، کارگردانان و مخاطبان به‌عنوان یکی از بهترین‌فیلم‌های تمام ادوار شناخته می‌شود. اگرچه این فیلم نامزد 4 جایزهٔ اسکار شد، ولی نتوانست هیچ‌کدام را تصاحب کند. درعوض، با درخشیدن در جشنواره بین‌المللی فیلم کن، توانست جایزهٔ نخل طلای این جشنواره را ازآنِ خود کند. این موفقیت، نام اسکورسیزی را بر سر زبان‌ها انداخت. با وجود نامزد شدن رابرت دنیرو به‌خاطر بازی در نقش تراویس بیکل 26ساله برای دریافت اسکار، پیتر فینچ به‌خاطر فیلم شبکه، کار برجستهٔ سیدنی لومتِ فقید این جایزه را دریافت کرد. به‌علاوه، بازی جودی فاستر 12ساله در نقش روسپی خردسال در این فیلم باعث شهرت او شد؛ اجرایی که برایش جایزهٔ بهترین بازیگر نوپای بفتا را نیز به ارمغان آورد. البته حضور کودکی خردسال در فیلمی با صحنه‌های خشن و غیراخلاقی، حواشی و انتقاداتی را نیز برای فیلم به دنبال داشت.

  • جوایز: نامزد 4 جایزه اسکار. 22 برنده و 21 نامزدی در مجموع
  • زبان: انگلیسی، اسپانیایی
  • نویسنده: Paul Schrader

هنوز نظری ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟


داستان فیلم

یک کهنه سرباز ناپایدار ذهنی به عنوان یک راننده تاکسی شبانه در شهر نیویورک کار می کند، جایی که انحطاط و شلختگی درک شده اشتیاق او را برای اقدام خشونت آمیز افزایش می دهد.

console.log("Hello world");